Allmenne vilkår / kjøpsvilkår

Priser og betaling

Priser på varene er oppgitt inklusive moms/mva. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms og ev. frakt.

Angrerett

Angrefristen er på 14 dager.
I tilbakemelding til oss må det framkomme tydellig at dere ønsker å benytte angreretten. Angrefrisen løper fra den dagen dere mottar varen eller en vesentlig del av den. Hvis avtalen gjelder en vare som er laget på bestilling eller en vare som har blitt gitt personlig preg, begynner angrefristen å løpe den dagen dere har mottatt informasjon.

Når dere benytter angreretten er dere:
Ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da dere mottok den. Dere kan ikke bruke varen, men naturligvis kan dere undersøke den forsiktig. Hvis varen skades eller blir borte på grunn av uforsiktig håndtering av dere, frafaller angreretten.

Garantier og service
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Leveranser

Leveransetided 2-4 dager. Hvis en vare har avvikende leveransetid, oppgis det ved den respektive varen.

Pakker som ikke hentes

For alle varer som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til 250,-

Returer

Returfrakt må dere selv bekoste med mindre varen er defekt eller vi har levert feil vare. Retur skal sendes som brev eller pakke, ikke som oppkrav. Ved bytte betaler vi for frakt av ny vare til dere.
Når dere benytter angreretten må dere, sende eller levere den tilbake til oss.

Angrerett

Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer.

Personvernerklæring

Når du velger å handle på nettet etterlater du deg informasjon om deg selv for at vi skal kunne levere pakken din. I denne erklæringen går vi gjennom hvordan vi behandler de opplysningene du etterlater hos oss.


GDPR – DINE RETTIGHETER
General Data Protection Regulation erstatter personopplysningsloven fra og med 25. mai, det er en EU-forordning som regulerer hvordan personopplysninger skal behandles.


HVORDAN VI HÅNDTERER INFORMASJONEN VI SAMLER INN
Vi samler inn så lite informasjon som er nødvendig for å kunne levere bestillingen din.

Vil du bestille mot faktura må vår samarbeidspartner Klarna ha personnummeret ditt. Først da kan du få varene dine sendt hjem mot faktura. Når du betaler med kort er du nødt til å oppgi kredittkortnummer. Dette går via en sikker server hos Klarna.

 Dessuten trenger vi å vite hvilke produkter du bestiller og vi trenger din e-postadresse og telefonnummer for å kunne kontakte deg med leveringsmelding, endret informasjon osv.

HVA BRUKES INFORMASJONEN TIL?
Informasjonen benyttes for å kunne ta hånd om bestillingen din og sende den til deg. Vi benytter e-postadressen din for å kunne sende informasjon om ordren din til deg, samt vårt nyhetsbrev om du har meldt deg på dette (selvfølgelig helt frivillig). Det finnes alltid en link nederst i nyhetsbrevet om du vil melde deg av.


HVOR LENGE TAR DERE VARE PÅ INFORMASJONEN?

Vi tar vare på informasjon da dette kreves i henhold til svensk lov og bokføringskrav. Skattemyndighetene setter krav til oss som vi følger i forhold til svensk lov.


HVILKE SYSTEMER HAVNER OPPLYSNINGENE DINE I?

For å kunne levere pakken din og opprettholde vår service til deg som kunde samarbeider vi med velkjente og velrenommerte bedrifter som nedenfor.

Klarna – For deg som velger å betale med Klarna

PostNord – Fraktselskapet trenger å vite hvor de skal levere pakken din

Google - Her kan du lese hele Googles personvernerklæring.


PERSONVERNOMBUD HOS SHOECARE.NO
Hvis du vil ta kontakt med vårt personvernombud kan du sende mail til: info@shoecare.no, selskapet Mode i Europa AB er personvernombud.


DINE RETTIGHETER
Du har flere rettigheter i anledning GDPR. Vi har alltid respektert kundene våre, så for oss spiller det ikke så stor rolle utenom at det nå er lovpålagt.


Du har rett til å bli glemt/slettet.

Du har rett til registerutskrift.

Du har rett til å få eventuelle opplysninger rettet.

Du har rett til dataportabilitet.

Du har rett til å trekke tilbake ditt samtykke til behandling av opplysninger.

Du har rett til å inngå eventuell klagesak angående behandlingen av personopplysninger til Datatilsynet.